Opisy kategorii w sklepach internetowych – co powinny w sobie zawierać?

Opisy kategorii w sklepach internetowych – co powinny w sobie zawierać?

Często lekceważonym, ukrywanym albo nawet pomijanym elementem mającym wpływ na poziom optymalizacji pod kątem SEO, są opisy kategorii w sklepie internetowym. Uważa się je za treści przeznaczone wyłącznie dla robotów wyszukiwarki, nie wnoszące żadnej konkretnej wiedzy na temat produktów. Nic bardziej mylnego, ponieważ dobry opis może skutecznie zachęcić klienta do zapoznania się z całym asortymentem sklepu internetowego.

Dlaczego warto stosować opisy kategorii?

Pełnowartościowy opis kategorii w e-commerce powinien być trochę jak streszczenie książki znajdujące się na tylnej okładce. W sklepach stacjonarnych w wyborze produktu pomaga nam sprzedawca, natomiast w przypadku witryny online źródłem informacji są właśnie odpowiednio skonstruowane opisy. Prawidłowo napisana charakterystyka kategorii na pewno przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Co powinny zawierać opisy kategorii?

Każdy copywriter piszący opisy kategorii wie, że tekst musi być unikalny i konkretny. Ta krótka charakterystyka produktów danej kategorii powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które poprawiają proces pozycjonowania. Ich dobór jest istotny, aby osiągnąć określony cel. Warto aby były dosyć ogólne, konkretne lepiej pozostawić do opisu produktu. Te zwroty mają odzwierciedlać to, co znajduje się w danej kategorii. Nie można przesadzać z używaniem słów kluczowych, ponieważ tekst nie będzie wyglądać naturalnie. Na wstępie warto wspomnieć, jakie produkty są sprzedawane, kolejno należałoby wymienić poszczególne parametry i właściwości techniczne artykułów. Jeżeli w danej kategorii występują podkategorie, warto o nich wspomnieć. Pamiętaj, że tekst musi być zrozumiały dla klienta.

Pisanie profesjonalnych tekstów pod SEO wymaga doświadczenia. Decydując się na usługi agencji content marketingowej masz pewność, że otrzymasz wysokiej jakości teksty, które przełożą się na sukces Twojego sklepu internetowego.